آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آلبوم آموزش ویدئویی فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید ورمی


آموزش ویدئویی فارسی تولید کرم زباله خور و تهیه ورمی کمپوست توسط شرکت کوثرپردازکرم زباله خوار یا آیزینیو فه تیدو یک نوع کرم خاکی خاصی است که نسبت به تغییرات محیط مقاوم بوده و سرعت رشد فوق العاده زیادی دارد و می تواند هزاران کیلو زباله را در کمتر ازدو ماه به بی نظیرترین و گران قیمت ترین کود آلی موجود در جهان معروف به ورمی کمپوست تبدیل کند. قیمت هر کیلو از این کرم بین بیست هزار تا سی هزارتومان است و قیمت هر کیلو ورمی کمپوست بین سیصد تا ششصد تومان است. این در حالی است که برای پرورش این کرم و تولید ورمی کمپوست شما فقط به یک محل نیاز دارید و مقداری زباله و تعدادی کرم.

تولید ورمی کمپوست و پرورش کرم زباله جزو پردرآمدترین و پرسود ترین و در عین حال کم هزینه ترین مشاغل موجود در بازار ایران است و ضمن اینکه کود حاصل از بازیافت زباله های غذایی آلی پرمشتری ترین و غنی ترین کود غیر شیمیایی است و بازار خرید این کود معروف به ورمی کمپوست بسیار وسیع و دائمی است، تولید خود کرم هم جزو مشاغل با درآمد بالای تضمینی به شمار می آید. شرکت کوثرپرداز مجموعه فارسی ویدئویی آموزش کامل پرورش و تکثیر کرم زباله خوار و  تولید ورمی کمپوست را روی دو عدد دی وی دی تقدیم علاقه مندان این شغل و حرفه پرسود و کم هزینه فارسی زبان می کند. قیمت این آلبوم روی دو عدد دی وی دی با تخفیف چهارده هزارو پانصدتومان است و علاقه مندان جهت تهیه می توانند به شیوه تشریحی درپایان همین پست مراجعه کنند.


ق

ورمی کمپوست از نگاهی دیگر

http://s1.picofile.com/file/7942988602/KowsarPardaz_Vermi_1_9_.jpg

  • کود ورمی کمپوست Vermicompost
    • تکنولوژی استفاده از انواع خاصی از کرم های خاکی است (Eisenia Foetida) که به دلیل توان رشد و تکثیر بسیار سریع پتانسیل قابل توجهی برای تبدیل مواد آلی به یک کود بیولوژیک باکیفیت ممتاز را دارند. عبور آرام ، مداوم و مکرر مواد اولیه از مسیر دستگاه گوارش کرم خاکی و آغشته کردن این مواد به انواع ترشحات سیستم گوارشی مانند ذرات کلسیم ، آنزیم ها ، مواد مخاطی و متابولیت های مختلف میکروارگانیسم های دستگاه گوارشی و بالاخره ایجاد شرایط مناسب برای سنتز اسیدهای هومیک در مجموع مخلوطی را تولید می کند که خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن با ماده اولیه کاملاً متفاوت بوده واز لحاظ کیفی با اسدیته تنظیم شده و حاوی انواع ویتامین ها و هورمون های محرک رشد و سرشاراز مواد هومیک و عناصر غذایی قابل جذب برای گیاهان است.
  • خواص فیزیکوشیمیایی ورمی‌ کمپوست Vermicompost
    • سبک و فاقد هرگونه بو ، عاری از علفهای هرز ، حاوی میکروارگانیسم‌های هوازی مفید مانند ازتوباکتری‌ها ، بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با سایر کودهای آلی ، دارا بودن عناصر میکرو مانند آهن ، روی ، مس و منگنز ، دارا بودن مواد محرکه رشد گیاهی نظیر ویتامین‌ها بویژه ویتامین ، B12 قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی ، فرآوری آسان و سریع‌تر از بیوکمپوست ، عاری از باکتری‌های غیرهوازی ، قارچ‌ها و میکروارگانیسم‌های پاتوژن ، اصلاح کنندة خصوصیات فیزیکوشیمیایی و بیولوژیکی خاک میباشد در مجموع این عوامل باعث شده ورمی کمپوست به عنوان بی رقیب ترین و مطلوب ترین کود ارگانیکی برای مصارف کشاورزی ، فضای سبز ، گلکاری ، نشاء کاری ، سبزیکاری ها ، قارچ خوراکی ، خزانه ، نهالستان ها تولید محصولات گلخانه ای و گل های آپارتمانی مطرح شود.


    بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

کارگاه پرورش کرم خاکی


http://s1.picofile.com/file/7942989886/KowsarPardaz_Vermi_1_16_.jpg

جهت نمونه‌برداری و جمع‌آوری کرم‌های خاکی روش‌های متعددی وجود دارد اما نکته مهم زمان و مکان نمونه‌برداری می‌باشد زیرا کرم‌های خاکی همیشه و همه جا پراکندگی یکسان ندارند.

بهترین زمان جهت نمونه‌برداری هنگامی است که بر اثر بارندگی زیاد، کرم‌ها جهت تنفس به سطح خاک می‌آیند مانند فصل‌های معتدل و مرطوب سال.


http://s2.picofile.com/file/7171947204/cheni_vers_28.gif

دانلود رایگان متن کارگاه عملی تولید کرم زباله خوار

ادامه مطلب ...

گزیده ای از کتاب کرم

گزیده ای از کتاب کرم

·         کرمها قادرند سنگی تا 26 برابر وزن خود را جابجا کنند

·         کرمها خاک زیر را رو می آورند و خاک رو را زیر و این باعث پوشیده شدن بذرها می شود و رسیدن اکسیژن و آب به ریشه ها

·         مدفوع کرم در خاک چند خاصیت دارد:خنثی است حتی اگر غذایش اسیدی باشد و PH خاک را خنثی می کندمواد معدنی دارد و بهترین کود استغذای میکروارگانیسمهای مفید دیگر استنگهداری بهتر آب

·         کرمها چشم ندارند ولی می بینند غیر از قرمز

·         بینی ندارند ولی بو می کنند

·         گوش ندارند ولی لرزش را حس می کنند

 http://s2.picofile.com/file/7171948595/0066.gif

دانلود رایگان فایل کامل کتاب

 

برگزیده‌ای از کتاب ورمی‌کمپوست (طراحی، ساخت و اجرا)

برگزیده‌ای از کتاب

ورمی‌کمپوست (طراحی، ساخت و اجرا)

تالیف: دکتر محمد علی عبدلی – محمد رضا روشنی

 انتشارات دانشگاه تهران

شماره 2877

1386


دانلود رایگان برگزیده کتاب به صورت فایل ورد

 

1.     این کتاب بیشتر برای شهرداری‌ها و حفظ محیط زیست تهیه شده است و راهکارهای علمی و عملی برای تبدیل پسماند شهری و روستایی را مورد بررسی قرارداده است. و تمرکز آن بر روی محور پرورش کرم در مدیریت مواد زائد(کاربرد کرم های خاکی و فنّاوری‌های مربوط به آنها در مدیریت و کاهش مواد زاید تولید شده) می‌باشد.

2.     در تهیه کمپوست، چینی‌ها از جمله کشورهایی بودند که در چهار هزار سال قبل، از مواد زاید گیاهی و انسانی کود مناسبی تهیه کردند و آنرا برای حاصلخیزی خاک مورد استفاده قرار داده‌اند.............


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

روش تهیه کمپوست کرمی

یک تل کمپوست را می توان با ذخیره کمی در گوشه حیاط برقرار نمود. بر سطح زمین ناحیه ای حدود 1 تا 1.5 مترمربع نزدیک یک منبع آب و ترجیحاً دور از تابش مستقیم خورشید را انتخاب کنید.

آن قسمت را از سنگ، کلوخ و علف پاک کنید. هنگام ساخت یک سطل کمپوست از موادی مثل توری مرغی ، خرده چوبها سخت ، فضای کافی بین شبکه ها برای ورود هوا به تل کمپوست باقی بگذارید. اگر دیواره یک طرف قابل برداشت باشد ا شما در برگرداندن تل کمپوست کمک می کند.

بسیاری از مواد غذایی شامل باقیمانده پاک کردن سبزیجات ، پوست تخم مرغ و تفاله چای و قهوه می توانند کمپوست شوند. علاوه بر برگها ، علف ها و شاخه های شکسته شده ، تکه پارچه های کتانی و پشمی ، خاک اره ، روزنامه های پاره شده و خاکستر زغال هم می توانند کمپوست شوند. هرگز فلزات ، غذایی چرب یا روغنی ، اقلام چرب وروغنی را کمپوست نکنید ، چرا که آنها می توانند آفت ها را جذب کنند..........


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...

آشنایی با کرم زباله خوار آیزینیا فوتیدا و کود حاصل از این کرم

Eisenia Foetida

خداوند بیش از 3000 نوع کرم خاکی آفریده است که چند نوع آن با مابقی تفاوت دارد، مابقی با تولید مثل سالی یک بار، مبادرت به شخم زدن و جابجایی خاک می‏کنند و لیکن چند نوع معدود دیگر با ویژگی خاصی نجات دهنده محیط زیست انسان‏ها و تامین کننده غذای سالم آنها هستند، یکی از این‌ها، کرم خاکی آیزینیا فوتیدا Eisenia Foetida است که در زبان فارسی به کرم قرمز خاکی حلقوی بارانی و در سطح بین‏المللی به کرم قرمز کالیفرنیاییRed Worm California معروف است.

 


بقیه در ادامه مطلب

ادامه مطلب ...