آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

مراحل گرفتن مجوز تولیدی ورمی

بسیاری از افراد بعد از خواندن مطالب کاملا ناقص و مختصر اینترنت یک شب تصمیم می گیرند که شروع به تولید فارم کنند.دست بر قضا ابتدا  موفق هم می شوند، مکانشان را که عموما توی ذهنشان یک فضای مسقف مثل سوله است را در نظر می گیرند.کودهای حیوانی را خریداری می کنند با ابعادی که توی اینترنت دیدند پشته بندی کرده بعدهم تزریق کرم و آماده میشوند تا بهره برداری کنند و حتما هم پول های آنچنانی در انتظارشونه!!!!

تفکری کاملا غلط که حاصل کار تعداد بسیار زیاد دلال هاست.سرابی که اونها به وجود آوردند و خیلی ها هم گولشنوو می خورند.

وقتی در وسط کار به مشکل می خورند اونجاست که متوجه میشوند هیچ اطلاعاتی درباره ورمی کمپوست ندارند و تمام چیزایی که فکر می کردند داره همه پوچ بوده و بس.مثلا کجای اینترنت نوشته که کودهای مورد استفاده شما باید چه مقدار ماندگاری داشته باشه یا چه اندازه ای باشه؟این موارد که خیلی هم هستش فقط می تواند با تجربه به جواب برسه.پس مطمعن باشید که قبل این کار حتما باید با یه کاربلد این کار مشورت کنید چندتا فارم را از نزدیک ببینیند و خلاصه کمی هزینه صرف مشاوره کنید.مطمعنا این پول یک بیمه درست در مقابل حوادثی که ممکن است  برای سرمایه ی شما پیش بیاد خواهد شد.

البته ناگفته نماند بی انصافی های زیادی هم در رابطه با هزینه های مشاوره انجام می شود و بعضی از دوستان به واسطه اسم و رسمشان در قبال هر جلسه مشاوره پول های گزافی رو پیشنهاد می دهند.با چشم باز یک مشاور خوب برای خود انتخاب کنید قبل از هر کاری این مهم ترین قسمته کاره.

 

شرکت گلبرگ در راستای تحقق این امر اقدام به مشاوره و ایجاد فارم های تولیدی در تمام نقاط کشور برای دوست داران این امر می نماید.ما می توانیم برای شما یک فارم را ایجاد و تا زمان فروش در کنار شما باشیم.همچنین می توانیم بعد از ایجاد فارم آن را به شما سپرده یا فقط مشکلات احتمالی حین کار را برطرف نماییم.حق انتخاب با شماست.

 

درمورد بازاریابی باید بگم کار عمده شما این قسمت هستش مخصوصا اگه شما رقیب های سرسختی هم داشته باشید،ولی نگران نباشید این قسمت از کار تخصص ماست.نخواهیم گذاشتمحصول شما در انبار بماند.وقتی ابتکار عمل را در دست بگیرید انگار بازار در دستان شماست.

 

گرفتن مجوز ها و وام های مربوط به این کار هم کار سختی نیست فقط نیازمند یکم دوندگی های خاص خودش است.برای این کار باید ابتدا مجوز تاسیس از جهاد کشاورزی بگیرید سپس در یک سیر نسبتا طولانی آن را به پروانه بهره برداری برسانید.این روند به شکل زیر می باشد:

 

ابتدا درخواست کتبی خود مبنی برتاسیس واحد تولیدی ورمی کمپوست را به جهاد کشاورزی شهرستان محل تولید برده و به قسمت صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مراجعه و ارائه دهید.توجه داشته باشید فردی که جواز به نام وی ثبت می شود باید دارای کارت پایان خدمت یا معافیت دایم باشد.

پس از آن طبق نامه ای که به شما می دهند به سازمان کشاورزی وا قع در مرکز استان خود مراجعه کرده وجواز تاسیس به نام شما یا شرکت ثبتی شما صادر  خواهد شد.تا اینجا دو روز و مبلغ 10000 تومان هزینه ایست که صرف کرده اید.

حال دوباره به جهاد محل خود بازگشته کروکی زمین خود به اضافه سند یا اجاره نامه حداقل یک ساله را تحویل می دهید و از ادارات زیر استعلام می گیرید.

سازمان آب

اداره محیط زیست

شرکت ملی گاز ایران

اداره راه و ترابری

پس از این مراحل کار تولید را شروع و به بهره برداری برسانید حال می توانید به کسب پروانه بهره برداری با توجه به جواز تاسیس خود نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد