آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

یک نظر در مخالفت با روش جعبه ای

تفاوت روش جعبه ای با پشته ای
حدود یکی دو سال است که روش جعبه ای در کشورمان مرسوم است. این روش تنها در صورتی منطقی به نظر میرسد که فرد تولیدکننده فضای کافی برای انجام کار به روش پشته ای نداشته باشد این در صورتی است که حتی با فضای حدود 200 تا 300 متر میتوان تولید ورمی کمپوست را شروع کرد و میتوان اضافه کرد که اصلا شروع کار با غیر از این فضا و مقدار کود گاوی ( 20 تا 30 تن ) توجیه اقتصادی ندارد البته نباید نادیده گرفت بسیاری از افراد در کمتر از این فضا کار را شروع کرده و علاوه بر سود فروش حال یک تولیدکننده ی بزرگ هستند. درست است که گفته شد کمتر از این فضا توجیه اقتصادی ندارد ولی دلیل بر این نیست که سودی عاید تولیدکننده نشود.

کرم گونه ی آیزنیا لازم است در فضا حرکت کند که این کار علاوه بر اینکه باعث تونل زنی میشود و هوا را به جریان می اندازد کیفیت کود را بیشتر میکند همچنین راندمان تولید کرم را در بستر افزایش میدهد.

روش جعبه ای در هیچ جای دنیا مرسوم نیست و چیزی به اسم جعبه ی تولیدی وجود ندارد البته نباید منکر راکتورهای تولید خانگی شد ولی گاهی برای انجام طرح های تحقیقاتی به این دلیل که غذاهای متفاوتی به بستر داده میشود این روش قابل اجراست.

شرکت هایی با فروش جعبه ها و خرید تضمینی آنها بعد از مدتی ، بازار گرمی کرده و مشخص نیست این کار تا کجا ادامه داشته باشد. آنها بدون هیچ تخصصی در این زمینه تنها به فکر منفعت خود بوده و به چیز دیگری فکر نمیکنند.

حتی ما تولیدکنندگان نیز گاهی با مشکل فروش مواجه هستیم که این امری طبیعی در تولید است. آنها چگونه این حجم از تولید ورمی کمپوست و کرم را بفروش میرسانند. این کار تا کجا ادامه خواهد یافت!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد