آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

یک نمونه پیشنهاد کار برای ورمی

من تازه قصد دارم این کار رو شروع کنم امکاناتش رو هم دارم و میخوام از کود گاوی استفاده کنم اما چند تا سوال داشتم که لازم دونستم مشورت کنم :

من برای شروع میخوام زمینی به مساحت تقریبی 400 متر رو انتخاب کنم و میخواستم تو 4 تا لاین با عرض 1 متر و طول 20 متر و عمق 60 سانت کار کنم میخوام ببینم این ابعادی که گفتم خوبه ؟ یا اگه نیست بهترین ابعاد برای این کار چنده ؟ و برا ابعادی که میگین نسبت به عمق به ازای هر متر مربع چه تعداد یا چند کیلو کرم نیاز هست ؟


جواب:  اگر در منطقه سردسیر کار می کنی ارتفاع را برای تولید 70 تا 80 در نظر بگیر و لی اگر برای منطقه های گرمسیر و یا کویری است همان ارتفاع 60 کافی است .
        در مورد عرض و طول بستر هم باید گفت که بیشتر از 10 متر طول و عرض هم بیشتر از 90 سانت نباشد بهتر است .

        برای بهترین راندمان به ازائ هر تن ( دو متر مکعب و یا هر هشت متر مربع بستر ) نیاز به 6 کیلو گرم کرم مولد می باشد ( منظور وزن کرم خالص است نه بستر کرم )


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد