آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

توجیه اقتصادی استفاده از ورمی کمپوست

ورمی کمپوست در  بسیاری از متون و مقالات موجود در اینترنت به تفصیل از مزایا و قابلیتهای آن گفته شده و فرد را از لحاظ علمی با مقوله ورمی کمپوست آشنا ساختند. ولی نکته مبهم و نامشخص در بحث ورمی کمپوست دلیل استفاده کشاورز از ورمی کمپوست است.
در صورتی که شما با یک کشاورز در مورد بحث ورمی کمپوست صحبت کرده باشید و در مورد قیمت از شما سوال کرده باشدبا توجه به قیمت های فروش ورمی کمپوست ، در بهترین حالت قیمت شما 8 و در بدترین شرایط قیمت شما 20 برابر کود مصرفی کشاورز است!!! پس دلیل استفاده از ورمی کمپوست چیست؟
جواب این مشکل را در سه بخش زیر جستجو کنید:
یک) هزینه خرید کود: در مورد خرید کود این نکته باید در نظر گرفته شود که مصرف ورمی کمپوست در بدترین شرایط نصف و در بهترین شرایط به یک چهارم مقدار کود می رسد. این نکته باعث می شود تا هزینه های اولیه کود تا حدودی تعدیل شده و کشاورز با شنیدن قیمت اولیه به شما پاسخ نهندهد.
دو) هزینه جابه جایی: از جمله موارد بسیار سنگین و هزینه بر بخش مصرف کننده است. مصرف کنندگان در هنگام خرید کود به هزینه جا به جایی بسیار توجه می کنند. با توجه به مصرف نصف تا یک چهارمی ورمی کمپوست، هزینه جابه جایی نیز به این نسبت کاهش می یابد که می تواند رقبت کشاورز را در خرید کود به همراه داشته باشد.
سه) هزینه کارگر: هزینه های کارگری از جمله مسائل دیگری است که کشاورزان به آن توجه خاص دارند. کاهش هزینه کارگری و به دنبال آن کاهش هزینه های جانبی از جمله تعداد روز کاری کارگر، هزینه های خوراک و ... می تواند کشاورز را در استفاده از ورمی کمپوست بسیار با انگیزه تر کند.
تولید کننده و بازاریاب عزیز، شما حتماً یک آنالیز اقتصادی در بحث ورمی کمپوست برای مساحت و تناژ مشخص داشته باشید. این نکته شما را در فروش محصولتان بسیار کمک خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد