آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

سوددهی در ورمی کمپوست

سوددهی در ورمی کمپوست
همانطور که در بخش ها و مطالب گذشته به آن اشاره شد، ورمی کمپوست صنعتی نوپا بوده و لذا باید جهت موفقیت در آن بسیار حساب شده و دقیق پیش رفت. برای این منظور به چند نکته زیر دقت فرمایید تا بحث ورمی کمپوست را پیش برده و شما بتوانید در بازار به صورت قوی عمل نمایید.

نکته اول) ایده های شما تنها در زمان خود می تواند مناسب باشد و اگر در حین انجام کار به ایده های جدیدی که دارید درست عمل نشود، ایده شما از بین رفته و فرد دیگری بدون شک از آن استفاده خواهد کرد. پس بسیار حساب شده عمل کنید.
نکته دوم) در ورمی کمپوست حتی الامکان یک تیم همدل باشید. دلیل وجود تیم در گستردگی فعالیتها است. شما برای راه اندازی فارم ورمی کمپوست به یک نفر نیازمند هستید ولی برای بازاریابی به 10 نفر. به این نکته توجه بسیار نمایید.
نکته سوم) هر فرد می تواند از جهاد شهرستان محل تولید خود، لیست اسامی کشاورزان پیشرو را بدست آورده و با آنها ارتباط برقرار کنید. سعی کنید بی واسطه و بصورت مستقیم با کشاورز صحبت نمایید.
نکته چهارم) کشاورز به قیمت بسیار حساس بوده و لذا دست خالی و تنها با یک نمونه کود پیش او نروید. سعی کنید آنالیز کود، آنالیز اقتصادی محصول، فرآیند انجام کار و موارد دیگر را به صورت مکتوب تحویل او دهید تا اعتماد سازی خوبی بین شما و کشاورز ایجاد شود.
نکته پنجم) سعی کنید صداقت را سرلوحه کار خود قرار دهید، از اعداد و ارقام تا مطمئن نشدید صحبتی نکنید. در ورمی کمپوست تا جای ممکن از افزایش محصول صحبتی به میان نیاورید. تا جای ممکن میزان استفاده از ورمی کمپوست را پایین نیاورید که غیر منطقی باشد. به عنوان مثال 1 کیلوگرم برای هر درخت بسیار عدد غیر منطقی است و کشاورز به هیچ عنوان تمایلی به مصرف آن نخواهد داشت.
این چند نکته ساده با توجه به تجربیاتمان در بازاریابی بدست آمده که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. امید است تا با همت و دقت خود بتوانید در این عرصه موفق باشید.

بسیاری از افرادی که قصد ورود به بحث ورمی کمپوست را دارند با چند سوال رو به رو می شوند.
سرمایه مورد نیاز چقدر است؟
فضای مورد نیاز باید چقدر باشد؟
بازار فروش چگونه خواهد بود و آیا توان بازاریابی را خواهم داشت؟
خرید تضمینی وجود خواهد داشت؟

 این چهار سوال بعضی از اوقات باعث انصراف فرد از ورود به زمینه ورمی کمپوست می شود.
 برای این منظور روش ورمی کمپوست سبدی با بازاری مطمئن تر و کم حاشیه تر را به شما پیشنهاد می کنیم.
 ورمی کمپوست سبدی با سرمایه پایین تر و به دنبال آن با ریسک کمتر قابل انجام است.
 فضای مورد نیاز ورمی کمپوست سبدی می تواند در فضاهای خانگی کوچک تا فضاهای بزرگ باشد.
مناسب ترین زمان برای راه اندازی فارم تولید ورمی کمپوست در فصل بهار است در این فصل به دلیل مناسب بودن هوا کرم ها فعایت خود را سریعتر انجام داده و تولید ورمی کمپوست در زمان معمول خود انجام میشود گرچه برای کسانی که قصد راه اندازی فارم ورمی کمپوست در بقیه فصل ها را دارند و توانایی پرداخت هزینه برای گرم کردن سالن ها و یا حتی قصد راه اندازی در فضای باز را دارند هم میتوان روش هایی را پیش گرفت تا تاثیر شرایط نامساعد محیطی را بر نحوه فعالیت کرم کاهش داد و باز به طور نسبی شرایط را  به شرایط ایده ال نزدیکتر کرد برای مثال ریختن کاه و کلش روی کرت های ریخته شده در فصل زمستان میتواند کرت ها را از سرما و در فصل تابستان از گرمای بیش از حد به طور نسبی حفظ کند و دما را تعدیل بخشد, همچنین در فصل زمستان با انداختن پلاستیک روی کرت ها و بالا آوردن انتهای آنها تنها به اندازه ارتفاع خود کرت (برای هوادهی بهتر) میتواند کرت ها را از سرما حفظ کرد .
بازار فروش ورمی کمپوست سبدی به جهت کنترل تولید، بسیار ساده تر و بازاریابی ساده تر خواهد بود. بسیاری از افراد علاقمند حاضر به همکاری و مشارکت در این زمینه هستند که شما می توانید با آنها فعالیتهای خود را ادامه دهید و کار خود را گسترش دهید. زمانی که یک فعالیت در زمینه فعالیتهای خانگی مطرح می شود، خرید و فروش به جهت ایجاد بازارهای خانگی بسیار ساده تر خواهد بود. ورمی کمپوست سبدی نیز در قالب مشاغل خانگی مطرح می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد