آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

آموزش تکثیر کرم زباله خوار و تولید کود ورمی کمپوست

مرجع کامل فارسی تکثیر کرم آیزینیا فوتیدا و تولید کود ارگانیک ورمی کمپوست

سپراتور چیست و چگونه کار میکند؟

دستگاه سپراتور – دستگاه شوینده کود ( کود مخصوص برای تهیه ورمی کمپوست و پروش کرم ) را گویند.سپراتور در زبان انگلیسی به معنای جداساز است. سپراتور شامل یک اوگر بوده که کود وارد شده به دستگاه را در طول بدنه دستگاه قرار گرفته است هدایت می کند.مکانیسم دهانه سپراتور در قسمت خروجی یک سطح قابل تنظیم از فشار را بوجود می آورد که این فشار توسط وزنه هایی که بر روی اهرم متصل شده و در دهانه خروجی قرار دارد قابل تنظیم می باشد.

در اثر اعمال فشار بخش مایع کود از آن خارج شده و از صافی عبور می کند و همزمان کود مایع به طور مداوم به طرف اوگر حرکت می کند.زمانی که کود به دهانه خروجی سپراتور می رسد مجددا توسط فشار قابل تنظیم دهانه خروجی آبگیری می شود.کود خام توسط یک پمپ لجن کش به سمت سپراتور پمپاژ می شود.

آیا سپراتور در تولید ورمی کمپوست ضروری است؟

یکی از کار های سپراتور جدا سازی مایع درون کود حیوانی است که این مایع دارای اوره و شوری زیادی است که برای کرم ها بسیار خطرناک است اما هیچ الزامی وجود ندارد که حتما این کار با سپراتور انجام شود.جدا سازی این مایع می تواند با روش های دیگری انجام پذیرد. به طور مثال با شستشوی کافی قبل از کرم ریزی می توان اوره و شوری آب را تا حدی گرفت.

می دانیم در یک فرایند تولیدی ؛ توجیه اقتصادی بسیار مهم است.با توجه به  قیمت بالای کود سپراتور نسبت به کود پوسیده و قیمت حداقل دو برابری آن باعث می شود توجیه اقتصادی تولید ورمی کمپوست کاهش یابد.

دیگر استفاده سپراتور در تولید ورمی کمپوست زمانی است که کود به ورمی کمپوست تبدیل شده و شما قصد تولید ورمی واش یا ورمی تی دارید. که باز هم به دلیل اینکه تقاضای مناسبی برای خرید این محصول وجود ندارد تولید آن مقرون به صرفه نیست.


فروش دستگاه سپراتور دستگاه شوینده کود حیوانی-کود. مخصوص ورمی کمپوست توان دستگاه = هر ساعت ده متر مکعب یکسال خدمات پس از فروش مهندس علی عسکری- اولین و برترین مشاور تولید کود ورمی کمپوست تنها مشاور تولید صنایع وابسته ورمی کمپوست به صورت کاربردی در ایران 09178197279_09359437246

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد